Judge Rules Against Intelligent Design

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Dec 31 15:54:14 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert heeft op vrijdag, 30 dec 2005 om 14:17 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dat vele gelovigen 'gelovig' zijn, en dat (maar) niet op wensen/willen
> geven.

ik kom er maar weer op terug als je het niet erg vindt

ik vind dat iemand best iets mag geloven, hoe vreemd en onlogisch ook,
zolang die iemand maar niet wil dat ik het ook geloof.
en ook: dat iemand haar/zijn geloof niet op hoeft te geven.

maar liefst zou ik ook zien dat iedere gelovige het onderscheid zou
willen maken tussen 'geloven' en 'bewijzen'.

> Of:
> (http://www.katholieknederland.nl/actualiteit/2005/
> detail_objectID574848_FJaar2005.html)
> ".... ID met Darwin gelijkgesteld
>
> Op sommige scholen in Pennsylvania werd in de biologieles de
> evolutietheorie gelijkgesteld aan de theorie van het 'intelligent
> ontwerp'. ..."

zeker op een openbare school, in een 'modern' land wil ik dat niet
hebben.

> Mij kan de troep/nonsens niet snel genoeg uit het hoofd verdwijnen.
> Als je ziet/nagaat wat er allemaal mee doorspekt is ..... ongelofelijk
> !!

ja, we hebben hier allemaal een christelijke erfenis meegekregen. alle
(europese) talen zijn ermee doorspekt.
ik bestrijd het maar niet, al is het maar omdat dat onbegonnen werk is.
(en ook omdat we ook hele mooie dingen in diezelfde erfenis hebben
meegekregen)

> https://ep.eur.nl/handle/1765/7067
> https://ep.eur.nl/bitstream/1765/7067/1/Dooremalen.pdf

dank voor twee prima informatieve urls. zal ik op mijn gemak gaan
herlezen.

> .... precies. ;) Heb je het 'licht' bij haar al zien branden? :)

ik zie haar niet iedere dag. ;)
maar ronald plasterk schreef gisteren in de volkskrant een opbeurend
stukje over cees dekker die niet wil dat ID onderwezen wordt, en ook
vindt dat er geen conflict is tussen geloof en wetenschap en zelfs de
evolutietheorie accepteert.
en ik denk dat maria zonder de dekking van dekker geen pogingen meer
zal ondernemen.

> (Kostbare) tijdverspilling?

nee duivelswerk. ;)

> Hebs de artikelen (ook) nog niet kunnen vinden. ;)

zie hier:

http://www2.eur.nl/archief/1998/pb981711.html

"Mentink concludeert dat een wettelijke regeling van de
samenwerkingsschool niet strijdig is met het huidige artikel 23 als er
te weinig leerlingen zijn om een openbare school op te richten of in
stand te houden. Deze conclusie is onder meer van praktisch belang voor
de ongeveer negentig scholen waarin getracht worden zowel openbaar als
bijzonder onderwijs te geven. Deze scholen hoeven dan niet meer te
kiezen voor een formeel-juridische grondslag van hun school die òf
openbaar òf bijzonder is. In het kader van de scholenplanning erkent de
overheid de school als een samenwerkingsschool waarin zowel openbaar
als bijzonder onderwijs wordt aangeboden. "

> Kunst ! Ze namen je niet serieus

kon me niks schelen.
maar ik voelde me in ieder geval niet met ontslag bedreigd als ik iets
RK onwelgevalligs zei, zoals op de twee RK scholen daarvoor. hier was
niet zoveel keus hè.

>  (die komt nog wel tot inkeer, moet men gedacht hebben. :) )? ;)

grin. is niet gebeurd. en hoefde daar ook niet gelukkig
was in de tijd dat de haren lang waren en de broekspijpen wijd
uitliepen. late flower power.

> Terwijl je daar toch ook 'in moet geloven' wil het wat worden, niet?

nee hoor.
ik niet tenminste.
vervreemding van de productiemiddelen en de producten, uitbuiting van
de factor arbeid?
valt niks aan te geloven imo, is gewoon zo, en moeten stokjes voor
worden gestoken

> Nee idd, bestaat dat nog trouwens?

jawel.
alleen niet meer zoveel in clubverband. ;)

> Of thuis, maar dan bent je te laat toch?

grin.
het groeit als onkruid, maar ik koester het.

gr elma