Wouter de Boskabouter

Sat Dec 31 15:19:20 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Net klaar met oliebollen bakken. Tijd voor een krantje...

Het 'Grote Wouter Bos'-interview staat op,
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/31103901/Bos_ziet_meest_in_kabinet_met_CDA.html
Alwaar,
    Speciale spijbelrechters moeten leerlingen die vaak verzuimen aanpakken
    voordat ze in de goot belanden en de uitzichtloze gevallen stuur ik
    zonder pardon naar internaten.
en,
    In de steden moeten veel meer duurdere woningen worden gebouwd en
    buiten de stad meer goedkopere om verdere tweedeling te voorkomen.
en,
    Balkenende zal het laatste jaar allemaal cadeautjes gaan uitdelen om
    mensen te paaien.
en,
    Ik wil een klein kernkabinet met naast de premier zes ministers:
    financien, kenniseconomie, zorg en zekerheid, ruimte, bestuur en
    buitenland. Dat zijn de coordinerende ministers. Daarnaast heb je nog
    een twintigtal ministers die de staatssecretarissen vervangen.
Reacties staan op,
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/31103961/Bos%3A__Van_Basten_mijn_grote_voorbeeld_.html
die van GroenLinks en de SP op,
    http://www.volkskrant.nl/denhaag/1136008744299.html

Volgens mij is dit ook weer zo vreselijk dom. Hierboven staan de meest
opmerkelijke uitspraken. Ik zie de relevantie daarvan niet en zie er ook
geen alternatief voor Aso in. Spijbelrechters en internaten om de burger
de 'kenniseconomie' door de strot te douwen, nog minder betaalbare wonin-
gen in de steden, waarom een 'kernkabinet' (zetelverdeling PvdA/CDA=5/2
pikt het CDA natuurlijk nooit, dus de verhouding wordt 4/3).

Met dergelijke ideeen lijkt een 'bruine' coalitie PvdA/CDA/VVD mij waar-
schijnlijker. Dit staat dus ook weer volledig buiten de werkelijkheid. Als
Balkenende of Donner hetzelfde gezegd had, dan zou iedereen er schande van
spreken. Maar hier spreekt de Boskabouter met z'n van kleur verschoten
Jacobijnse muts...