Achtste analyse peilingen: Afwijkend punt blijkt verkiezingsuitslag

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Thu Dec 29 13:44:10 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op woensdag, 28 dec 2005 om 16:42
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> [...]

> onderdeel
>  van een nogal conservatief systeem. Welke keuze men ook maakt, men
> kiest
>  altijd verkeerd want het gaat erom dat men niet voor dergelijke keuzes
>  komt te staan. Vandaar mijn opmerking dat de burger zich maar eens
> moet
>  uitspreken of men dit conservatieve pad eigenlijk wel wil bewandelen.
> Het
>  antwoord op die vraag is een oorverdovend 'neen' - dat is wel
> duidelijk.
>  Al dit gedonder wordt ons opgelegd door Europa,

volgens mij bestond het al lang voordat europa eraan kwam.
is toch een logisch gevolg van democratie?
zodra er rekening gehouden moet worden met zeg meer dan honderd mensen
heb je al een systeem toch?

>  Aan dat globaliseren komt vanzelf een einde. Globaliseren vereist een
> onbe-
>  perkte aanvoer van goedkope energie. De idioterie wil dat de grootste
> voor-
>  standers van globalisering *niets* doen aan de op ons afstormende
> energie-
>  crisis (dat 'doen' is kennelijk anti-liberaal of zo).

ik ben bang dat het niet zoveel met liberaal te maken heeft maar met
profiteren van lage prijzen en inhalen van zoveel mogelijk winst,
ongeacht de schade die veroorzaakt wordt. die is voor het nageslacht.
:_(

> Onbegrijpelijk.
>  Als de energie-crisis daar is, dan moet elk land in z'n eigen
> behoeften
>  kunnen voorzien, dan halen we niets meer van elders, louter omdat het
> niet
>  echt meer kan. Exit globalisering.

ik denk ook dat het zo zit.
maar ik denk dat tegen die tijd er geen sprake meer zal zijn van 'elk
land', maar dat het dan ieder voor zich is.
zonder systeem.

met bewapening. :(

>  Niet de anti-globalisten zullen een einde maken aan de globalisering
> maar
>  de voorstanders ervan. Globalisering is op een gegeven moment
> economisch
>  niet langer haalbaar. En dan trekken de voorstanders de stekker eruit.

dat bedoelde ik ook o.a. met manipuleren.
maar voordat dat stadium bereikt is proberen globalisten er zoveel
mogelijk zelf aan te verdienen.

het is geen aardig vooruitzicht.

ik ga maar weer een eindje wandelen. daar schijnt de zon nog. ;)

gr elma