Achtste analyse peilingen: Afwijkend punt blijkt verkiezingsuitslag

Wed Dec 28 16:42:14 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder,
>Zelf kies ik overigens voor de systeemloosheid

 Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>anarchisten?
>radendemokratie?

 Nou, da's bepaald geen systeemloosheid.

 Ik ben niet voor dit soort schijnkeuzes. Die keuzes zijn immers onderdeel
 van een nogal conservatief systeem. Welke keuze men ook maakt, men kiest
 altijd verkeerd want het gaat erom dat men niet voor dergelijke keuzes
 komt te staan. Vandaar mijn opmerking dat de burger zich maar eens moet
 uitspreken of men dit conservatieve pad eigenlijk wel wil bewandelen. Het
 antwoord op die vraag is een oorverdovend 'neen' - dat is wel duidelijk.
 Al dit gedonder wordt ons opgelegd door Europa, dat heeft de burger echt
 wel door. Zojuist noemde Brinkhorst himself het zelfs nog als iets dat we
 aan Europa 'te danken' hebben. Hahahaha... hoe komt het toch dat Europa zo
 impopulair is ?

>maar ja, het globaliseren is al zo ver gevorderd,

 Aan dat globaliseren komt vanzelf een einde. Globaliseren vereist een onbe-
 perkte aanvoer van goedkope energie. De idioterie wil dat de grootste voor-
 standers van globalisering *niets* doen aan de op ons afstormende energie-
 crisis (dat 'doen' is kennelijk anti-liberaal of zo). Onbegrijpelijk.
 Als de energie-crisis daar is, dan moet elk land in z'n eigen behoeften
 kunnen voorzien, dan halen we niets meer van elders, louter omdat het niet
 echt meer kan. Exit globalisering.

 Niet de anti-globalisten zullen een einde maken aan de globalisering maar
 de voorstanders ervan. Globalisering is op een gegeven moment economisch
 niet langer haalbaar. En dan trekken de voorstanders de stekker eruit.