Kamp: 'Neen' D66 dieptepunt van het jaar

Mon Dec 19 10:05:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Zojuist alhier deze 'Spits'-vondigheid,
>Minister Kamp van Defensie beschouwt het 'nee' van D66 (...) als het
>dieptepunt van dit jaar.

 Volgens mij was het Paasakkoord dat dieptepunt. Als dat er niet geweest
 was, dan was Kamp niet aan zijn dieptepunt toegekomen en was het met
 D66 niet bergafwaards gegaan.

>'Ik ben misschien wat kort van memorie, maar dat een regeringspartij al
>'nee' heeft gezegd, terwijl het kabinet nog een besluit moet nemen, is
>voor mij het dieptepunt'

 Kijk, dat kan dus niet. Er is maar 1 dieptepunt van het jaar, geen 2.

 Neemt niet weg dat de ontwikkeling tot nu toe nogal voorspelbaar ver-
 loopt. Meest voor de hand liggende is dat de beslissing tijdens het
 kerstreces valt. Kan D66 expliciet tegen zijn maar impliciet met deze
 missie instemmen. Om vervolgens tijdens het debat na het reces nog wat
 amok te maken.

 D66 moet -nu de kogel toch door de kerk is- pleiten voor de volledige
 terugtrekking van de Nederlandse bezettingsmacht uit Afghanistan.
 Toen de Russen daar zaten, liepen we over van verontwaardiging en nu
 doen we precies hetzelfde als de communisten. De Afghanen moeten ons
 niet. En gelijk hebben ze. Ze hebben de Britten uit hun land gegooid,
 de Russen, en ons wacht precies hetzelfde lot.

 We lijden aan schoothondsdolheid.

 Marc Fluks, Amsterdam