Kamp: 'Neen' D66 dieptepunt van 2005 (was: Maar 6 zeteltjes (van Baalen))

Mon Dec 19 09:49:49 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Spits
Datum: 18 december 2005

Kamp ziet 'nee' D66 als dieptepunt
----------------------------------

DEN HAAG (ANP) - Minister Kamp van Defensie beschouwt het 'nee' van D66
tegen een eventuele nieuwe missie naar Afghanistan nog voor het kabinet
een besluit heeft genomen, als het dieptepunt van dit jaar. Hij zei dat
zondag in het Radio 1 Journaal, op de vraag wat voor hem het dieptepunt
was.

'Ik ben misschien wat kort van memorie, maar dat een regeringspartij al
'nee' heeft gezegd, terwijl het kabinet nog een besluit moet nemen, is
voor mij het dieptepunt', aldus de minister. Kamp heeft kennelijk nog
hoop dat D66 op andere gedachten kan worden gebracht. 'Wij krijgen geen
'nee' van D66. We hebben nog twee kansen hen te overtuigen, eerst maandag
in de ministerraad, en later in de Kamer.'

Maandag wil het kabinet een besluit nemen of Nederlandse militairen naar
de Zuid-Afghaanse provincie Uruzgan gaan. Vrijdag maakte D66-leider
Dittrich al duidelijk dat zijn partij sowieso tegen is. Ook D66-minister
Pechtold twijfelt openlijk.

--------
(c) 2005 Spits