Maar 6 zeteltjes (van Baalen)

Sun Dec 18 12:20:16 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 18-dec-2005, at 11:02, opa Fluks wrote:

>  D66 zit met een afschuwelijk identiteitsprobleem, mede door met die 6
>  zeteltjes deel te nemen aan dit abjecte kabinet en een rechtse lul
> (een
>  ex neo-nazi zelfs) gaat daar nog eens op afgeven als D66 dreigt om
> deze
>  keer haar stem aan de zoveelste moordpartij in Afghanistan te
> onthouden.

Van Baalen is in 1998 in opspraak geraakt door een
artikel in Vrij Nederland van 28 maart 1998.

In dat artikel lepelden enkele vemeende vrienden van
Van Baalen wat geruchten op. De meest verstrekkende
bewering was dat Van Baalen als 16-jarige een brief
zou hebben geschreven aan Joop Glimmerveen
(Nederlandse Volksunie).
De authenticiteit van de brief staat vast, die van de
handtekening er onder niet. Ook van de overige
beweringen in Vrij Nederland bleef weinig over.
Na onderzoek door drie staatsraden is Van Baalen
gerehabiliteerd.

Van Baalen is natuurlijk een Leidse bralbek met een
babyface en een volslagen gebrek aan humor, maar
geen neo-nazi. Van opa Fluks, die hier altijd zo pocht
dat hij zich uitsluitend met de *feiten* bezig houdt,
valt het me tegen dat hij zijn bewering niet met
feiten onderbouwt.

Erik vdMb