Maar 6 zeteltjes (van Baalen)

Sun Dec 18 11:02:28 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL> over Van Baalen,
>Het kan toch niet zo zijn dat D66 met maar 6 zeteltjes

 Ik ergerde me er ook vreselijk aan.

 D66 zit met een afschuwelijk identiteitsprobleem, mede door met die 6
 zeteltjes deel te nemen aan dit abjecte kabinet en een rechtse lul (een
 ex neo-nazi zelfs) gaat daar nog eens op afgeven als D66 dreigt om deze
 keer haar stem aan de zoveelste moordpartij in Afghanistan te onthouden.

 Ik neem aan dat de meesten het wel eens zijn met de opstelling van D66
 maar wat nu als Aso morgen anders beslist ? Die kans lijkt levensgroot
 want de meerderheid van de Kamer zal voorstemmen, dit is immers een
 Christelijke zaak - nou, dan weet je het wel.

 Wat doen de armzalige zes zeteltjes dan ? Daar gaat het natuurlijk om.

 Dan wordt het inschikken geblazen, vrees ik - en de vraag is dus waarom
 men uberhaupt iets zegt als men weet dat men uiteindelijk toch alles pikt.
 Maak liever van z'n rol als stemvee een glansrol - ook al is het voor
 alles dat D66 vreemd is. Dan pikt men er nog wat van mee ook. Nu wordt
 D66 alleen maar meer beschadigd.

 Bush, met z'n dertig orders om Amerikanen ongrondwettelijk te bespione-
 ren en concentratiekampen all over the globe, houdt men op deze manier
 heus niet tegen.

 D66 zou een vooraanstaand lid van de Democratische partij kunnen uitnodi-
 gen om daar iets over te zeggen en pas daarna iets over Afghanistan. Dan
 houdt zo'n Van Baalen (nota bene op dezelfde dag jarig als ik - wat denkt
 die bal van Van Baalen wel ?) beslist z'n waffel.