geding WAO verloren

Fri Dec 16 13:08:17 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>,
>Het wordt erg hoog tijd dat de mensen zelf maar ens in opstand komen en
>laten merken het zat te zijn. Nu nog een organisator er van.

 Dat laatste lijkt mij het probleem.

 Zo'n beetje iedereen kijkt reikhalzend uit naar het einde van dit kabinet.
 Maar de oppositie stelt ook niets voor. Men zou zelfs kunnen beargumenteren
 dat dit kabinet zich asociaal/oorlogzuchtig gedrag kan permiteren omdat de
 oppositie dermate zwak is dat ze nog geen deuk in een pakje boter weet te
 slaan.

 Ook het feit dat D66 momenteel door de burger niet zwaarder wordt afgestraft
 voor z'n koers dan met het verlies van slechts 2 zeteltjes lijkt daarmee
 uitstaande te hebben. Een echt alternatief (de personele invulling) is er
 niet; de opmerkingen van de Belgische vice-premier had net zo goed over de
 oppositie kunnen gaan. Zit er eigenlijk wel 'bestuurlijk materiaal' in het
 parlement, is er nog iemand die zelfstandig een visie op wat dan ook weet te
 ontwikkelen ? Ik zou niemand weten, eerlijk gezegd.

 En het gaat voortdurend nergens meer over. Wat staat ons de komende tijd te
 wachten ? Twee voorbeelden...
  * Maandag komt de VVD (Robert Flos) met het voorstel (getiteld: Kies roze)
    om in Amsterdamse parken afwerkplekken voor homo's in te richten met con-
    doom-automaten rond de plantsoentjes. Ook komt er verplicht homo-onderwijs
    op scholen. En nu is D66 weer tegen - dat lijkt me niet erg consistent,
       http://www.d66amsterdam.nl/content/view/304/2/
  * Intussen zou Submission 3 op Internet staan (volgens mij is het nep),
       http://www.freewebs.com/submission3/Submission-nl-eo.pdf
    Submission 1 in wmv-formaat zou ook op deze website staan,
       http://www.freewebs.com/submission3/submissioni.htm

 Al doende degenereert Nederland hoe langer hoe meer...

 Marc Fluks, Amsterdam