Consequent

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Dec 15 10:42:30 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Verdonk is terecht gekozen als de beste politica.

Ze is bestuurder. Minister zelfs, dus hoezo politica?

 > Ze is veel
> consequenter als de rest van de coalitie. Was het altijd zo dat de
> kamer verkeerd of onvolledig inlichten een doodzonde was, dat hebben
> we gehad. Liegen tot je omvalt, sorry roepen en rustig verder gaan.

Het is al jaren zo, Ger en er is dus echt niets nieuws onder de zon, of
het moet de 'verontwaardiging' zelf zijn.

> Je vertelt de minister tevoren wat ze moet zeggen om te mogen blijven
> en klaar is de sorrytruus weer.

Mooi toch zo'n democratie. Soms gelden er regels, soms ook helemaal niet
of hebben ze geen enkele consequentie. Ze hebben het al met al goed
geregelt.

 > Net zoiets als tegen de politie
> toegeven dat je de rood bent gereden en daarom krijg je geen boete.

:)

> Maar och, ik zei het van de week al, en helaas heb ik gelijk dat ze
> zou blijven zitten. De beste politica naar huis sturen zo vlak voor
> de gemeenteraardsverkiezingen die je niet natuurlijk. Dat is weer de
> zuiverste vorm van partijbelang.

Zijn er nog (wel) andere, Ger?

 > Nu nog even argumenten zoeken waarom
> we toch naar Afganistan kunnen en we kunnen rustig met kerstreces.

Ah ja, wij kunnen het nooit slechter doen dan de amerikanen, wedden?

Henk Elegeert