bestuurlijke vernieuwing d'66 gaat voor mij te ver

Frans Vermeer fv at KW.NL
Thu Dec 15 02:26:18 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik dacht altijd:
De kamer controleert de regering. de regering beschikt over een
uitgebreid ambtenaren apparaat. Het parlement is dus afhankelijk van de
regering, vandaar dat de regering niet mag liegen tegen de kamer want
anders kan die haar werk niet goed doen.
Maar d'66 vind nu dat de regering niet  de waarheid hoeft te spreken.
ik neem aan dat het in het verkiezingsprogramma  voor 2007 komt te
staan. "als de waarheid niet verkoopbaar is hoeft de bewindspersoon die
niet openbaar te maken". of woorden van soort gelijke strekking.
Zolang het parlement niet beschikt over een aantal ambtenaren met
opsporingsbevoegheid heb ik daar grote moeite mee.

Waarom het wenselijk is dat Verdonk blijft zitten.

groet

Frans