Afghanistan en Darfur

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Wed Dec 14 14:57:03 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Martijn,
> Jouw vraagstelling for one. De vraag is niet wat is er
> precies mis met een missie naar afghanistan, wat is er
> precies goed aan..

Op zich altijd een goeie vraag bij militaire missies. Maar een vredesmacht
in zo'n onrustig gebied, waar jarenlang een (burger)oorlog heeft gewoed,
daarna de terreur van de Taliban en al-Quaida, dat lijkt me in principe
een goed idee. Maar de bezwaren van Bert Bakker lijken me terecht. Ik
dacht dat Mark bedoelde dat het principieel fout was om in Afghanistan te
zitten.