belastingkortingen > Re: Poolse salarissen

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun Dec 11 14:07:41 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

goeiezondagmiddag. :)
met zonnetje.

ik wil nog even aanvullen, misschien is dat niet helemaal duidelijk
geworden, dat ik heel erg voor een systeem van belastingkortingen ben,
waardoor de lagere lonen relatief veel minder belast worden, en soms
zelf negatieve belasting dus geld erbij krijgen. ik ben daar al heel
lang een voorstander van. in de jaren zeventig begrepen wij dat dat een
eerlijke manier kon zijn om vrouwen makkelijker toegang tot de
arbeidsmarkt te geven. maar we kunnen het beter niet 'basisinkomen'
noemen, want dat woord heeft een negatieve bijklank gekregen. noem het
liever belastingkortingen.

de partij die ik ook al van voor hun oprichting trouw steun, Groen
Links, is onlangs met een manifest gekomen waar ik heel blij mee ben.
Heet ook al 'vrijzinnig', dus ik ben dat blijkbaar.
ik pas ook goed bij de vpro. ;) beter dan bij de vara.
het grote verschil tussen martijn en mij komt door onze leeftijden. ik
aarzel om martijn een beetje naïef te noemen, al was het maar omdat ik
zelf net zo was, toen ik 32 was. dus, blijf vooral zo, martijn, maar
blijf vooral ook nieuwsgierig en kritisch.

en ja, steeds weer verbaast mij op deze lijst de felle uitspraken tegen
sociaal democraten. het herinnert me aan de toon waarop de oude
communisten afgaven op diezelfde sociaal democraten.
ik vind dat we liever maar met elkaar moeten leren leven in deze
getroubleerde tijden. de sociaal democratie is ook mijn richting niet,
maar appelleert aan zoveel mensen dat ze een macht zijn en zullen
blijven waar ik rekening mee wil houden.
de pvda moet zich wel gematigd presenteren om hun aanhang te kunnen
behouden. hetzelfde geldt voor de vakbeweging. die aanhang heeft een
hele grote overlap. het zijn dezelfde mensen met overeenkomstige
belangen. die belangen zijn ook de mijne, maar ik wil graag mijn
geweten een beetje tot rust brengen door verder te kijken dan onze
(europese) landsgrenzen.

ik voorspel, maar misschien heb ik helemaal ongelijk, dat de pvda die
belastingkortingen ook zal willen. misschien willen ze die al?

gr elma