Poolse salarissen > Re: Wat weten ze het weer zeg

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sun Dec 11 01:04:52 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering heeft op zaterdag, 10 dec 2005 om 22:52
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> Ik begrijp niet precies wat je bedoelt. Maar ik denk dat
> volksverhuizingen
> tot geweld zouden leiden en daar ben ik uiteraard tegen.

daar ben ik ook tegen
maar ik denk dat we te maken zullen krijgen met 'franse banlieue
toestanden'.
heb je een auto? kan je'm binnen zetten? ;)

> Ik bedoelde dat het grootste obstakel voor een rechtvaardige verdeling
> de
> sociaal-democratie is. Want die rechrvaardiger verdeling, daar ben ik
> erg
> voor.

de sociaal demokraten ook

> Dat is wat ze nu proberen en wat wij met onze barrieres tegen houden.

nou ... wij (wie zijn wij?) slagen daar dus niet echt in hè?

> Eigenlijk wel hoor. Niet om je huis, maar wel om de EU.

dat klopt, de schengen muren
maar ik ben daar nog wat voorzichtig mee/zuinig op.

> Nee, niet de werklozen. Ik bedoelde vakbonden die asociale CAO's
> afsluiten
> en daarmee mensen tot de bijstand veroordelen. Liberalisering van de
> arbeidsmarkt zou deze mensen weer aan het werken krijgen.

you hope

>  Een basisinkomen
> zou daarbij armoede voorkomen en een fatsoenlijk inkomen garanderen. En
> als bijwerking immigratie ontmoedigen en daarmee spanningen voorkomen.
> Vakbonden hebben de mond vol van solidariteit, maar dat is onterecht.

nee, hoor. maar ze zijn in eerste instantie solidair met anderen dan
met wie jij solidair zou willen zijn

> Solidariteit is samen wat inleveren voor de zwakkeren.

hoho, maar niet zomaar, niet zonder beveiligingen en afdwingbare
afspraken
anders gaat de mafia met de winst lopen hoor

> Vakbonden die
> algemeen verbindende CAO's nastreven doen niet aan solidariteit, maar
> aan
> gebundeld egoisme. Samen meer krijgen ten nadele van de rest.

ooit van de ILO gehoord?

> Nee, die ook niet. Die moeten zo snel mogelijk verdwijnen. Realistisch
> gesproken denk ik dat dat het snelste zal gaan door het BNP ter
> plaatse op
> te krikken. De have nots die ik bedoelde zijn boeren in de derde
> wereld en
> arbeiders in bijvoorbeeld China. Vaak wordt kritiek geuit op de
> arbeidsomstandigheden waaronder deze mensen werken. Het is goed
> daarbij te
> bedenken dat ze naar de steden zijn getrokken omdat ze het op het
> platteland nog (!) erger hebben.

nog minder gEld bedoel je, en geen idee wat hun en hun nageslacht op
den duur in die steden te wachten stond?

> Ik las laatst dat binnen vijftig jaar de ergste armoede voorbij zal
> zijn

dat lijkt me heerlijk
maar ik volg het nieuws al vijftig jaar, en heb iets anders gezien

> en dat na honderd jaar China tot de economisch meest ontwikkelde landen
> zal behoren.

dat geloof ik onmiddellijk

> Alleen voor Afrika is de toekomst nog zeer somber.

ook dat weet ik

> Zie boven.

daar staat niet goed uitgewerkt wat die één of twee generaties europese
have nots moeten gaan doen hoor

> Vertel! Toen lag ik nog in de wieg...

dat dacht ik al. ;)
het basisinkomen zomaar ingevoerd zal onwenselijke bij-effecten hebben,
zoals een niet te bewegen onderklasse. en dat basisinkomen voor
iedereen zal onbetaalbaar blijken

> Stukken sneller dan wanneer we handelsbarrieres handhaven.

ik vind ook dat we handelsbarrieres langzaam en voorzichtig moeten
afbouwen
laten we voorzichtig beginnen met de europese landbouwsubsidies.
maak jij ff een kladje om naar chirac te sturen? ;)

> Langzamer dan
> wanneer we bijvoorbeeld onderwijs in de derde wereld zouden
> financieren.

dat doe ik al een beetje, via de novib, unesco en vakbond-ILO
maar het mag van mij wat sneller

> Hun arbeid verkopen aan de hoogste bieder, met steun in de rug van een
> basisinkomen en overheidsinvesteringen in scholing en misschien
> infrastructuur.

zeker infrastructuur denk ik.
die banen komen er niet zomaar

> Erg he? Koude marktwerking doet meer aan armoedebestrijding dan 50 jaar
> ontwikkelingshulp.

dat geloof ik graag. maar ben jij er om de scherven op te helpen vegen?
europa heeft dit ook gekend. lees dickens.

> En handelsbarrieres en asociale politiek van
> sociaal-democraten

ga je mond spoelen martijn
ik wil die ,laster over sociaal demokraten niet meer horen hoor! ;)

>  maken weer meer kapot. Het is toch vreemd om je te
> realiseren dat je voor een rechtvaardiger verdeling van welvaart in de
> wereld eerder bij de VVD dan bij de PvdA moet wezen.

dat is inderdaad heel vreem en onjuist

> Vertel.

je rekent buiten het volksverzet dat zo opgeroepen wordt

> De factor macht?

ja, wie echt aan de touwtjes trekt en het voor het zeggen heeft
de tweehonderd van mertens (vast wel op te googlen)
en de poppenspelers van pop george w, the caradine group (?)

> 32.

wat lekker jong nog. lees vooral veel en kijk naar de juiste tv. ned3
b.v.
ik ben 67. oma elma. ;)

> Totalitair??? Pardon? :-)

die volksopstanden zullen totalitaire tegenmaatregelen uitlokken ben ik
bang.

> Ik zou me mezelf vrijzinnig democraat noemen,
> maar dat schijnt niet te mogen van onze huisideoloog Marc Fluks.

LOL, nee dat heb ik ook gemerkt.

>  Volgens
> zijn theorieen ben ik vast een neoliberale cryptohomo ofzo :-)

LOL, nee, maar je onderschat de tentakels van de neoconservatieve
octopus. ;)

>  Ik geloof
> o.a. in marktwerking, vrijheid, wetenschap, vooruitgang, democratie en
> herverdeling van welvaart.

ik geloof dingen pas als ik ze zie. ;)

gr elma