Vragen: Pim Fortuyn was pedofiel

Thu Dec 8 12:51:50 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Andre van Wanrooij <a.v.wanrooij at D66.NL>,
>Het gemak waarmee je Pim Fortuyn voor pedofiel en viespeuk uitmaakt stoort
>me mateloos. Heb je de bewijzen gezien of baseer je deze conclusies en
>oordelen enkel op het Telegraaf-artikel?

 [Zijn geen conclusies, natuurlijk].

 De Telegraaf en Elsevier schrijven dat en daar refereer ik naar.

 Ik ben niet bepaald een Fortuyn-type, dus natuurlijk vind ik dit leuk (van-
 daar dat 'gemak')... Het doet er geen bal meer toe want Fortuyn is er niet
 meer. Daarom is het extra vreemd dat iemand thans dergelijke diskettes op
 zak heeft.

>In Nederland is deze leeftijdsgrens bepaalt op 16 jaar. (...)
>Dat Pim een voorkeur had voor jongere jongens is nooit een geheim geweest.
>Daar zullen wellicht ook 17-jarigen bij hebben gezeten. En alhoewel het ook
>niet mijn voorkeur is, daarmee is hij (juridisch) geen pedofiel.

 Je hebt formeel gelijk.

 Maar dit is inhoudelijk dus niet de strekking van de (nogal rommelige)
 berichtgeving. Zondag weten we wat waar is en wat niet...

 Voor ons is die 'vuile was van D66' natuurlijk veel belangrijker. Dit zal
 wel niet gaan over de rode onderbroeken van Dittrich...   :-)
 Overigens staat er ook info over de PvdA op die diskettes, meldt Radio 1
 terwijl ik dit intik...