Gisteravond op TV

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Dec 7 15:12:33 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ziekenhuizen worden al deels betaald door Hoogerkots. Daar vangen ze kosten
mee op die niet door de verzekeraars worden betaald. Dat medicijn wordt
echter niet betaald door hem, en ook niet door de verzekeringen.
Het zal me ook een biet zijn wie het betaald, hij bepaald het. Terwijl de
behandelingen van de daardoor ontstane infracten veel duurder zijn dan
behandelingen van de geredde patienten dan dat de meerkosten zouden zijn van
het vergoeden van het medicijn. Erger is dat er daardoor tientallen mensen
overlijden waar men niet op tijd bij is of om welke reden ook, maar waarbij
een hartinfarct voorkomen had kunnen worden door dat medicijn wat ze nu niet
krijgen.
We hebben het dan nog niet eens over hetgeen de rest van de mensen van die
175 meemaken met zo'n extra infarct maar toch nog worden gered.
Dus niet wie het betaald maar het anders inzetten van geld. Hij is daar van
op de hoogte gesteld vertelde men en weet het dus, en toch laat hij dus
mensen doelbewust in de steek. Ik noem dat dus dood door nalatigheid.

Ger