Gezin stookt nog geen week van compensatie

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Dec 7 08:14:54 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nar schatting 140 Euro Marc.
De olieprijs was ook een schatting 50 Euro, en nu 55. En wat als het 60 euro
worden?
Dan het het dat jammer genoeg de groei eruit is maar nog geen achteruitgang
en is er natuurlijk nog geen enkele reden tot compensatie. Maar wel een
spekken van de kas van Zalm, die dan meer ruimte krijgt voor kruisraketten
en dergelijke onzin.
Een prestischekwestie nu die wordt uitgevochten over de hoofden van de
mensen die dadelijk in de kou zitten of niet meer te vreten hebben. Ook D66
kan er toch niet meer onderuit komen om de comstateren dat dit kabinet maar
een ding voor heeft, de rijken rijker en de armen minimaal net zo arm
houden.
Verhagen gisteravond druk in overleg met Balkje, onder het genot van een
pilsje zei hij er smalend bij. De VVD druk met Zalm en D66?????
Het zal hopelijk toch niet weer zo zijn dat ze achter een of ander slap
compromietje gaan staan wat er dadelijk uitkomt. Ze begonnen met 50 euro wat
al 35 is geworden. Wordt het straks de helft of een afspraak van we kijken
in het voorjaar nog eens?
D66 wilde toch van die aanhangerrol af, nou dit is je kans denk ik dan maar.
Laat Zalm nu eens bijvoorbeeld elke euro meeropbrengst van boven de 50 euro
olieprijs als compensatie beschikbaar stellen ipv ze in te pikken over de
ruggen van de burger. Hij hoeft dan geen extra uitgaven te doen maar ook
niet te kasseren.
Een stop, tot hier en niet verder, zou een geweldige zet van D66, desnoods
de stekker er maar uit. Dat gebeurt niet hoor, maar ze moeten er voor gaan
liggen. Laat zien wat je waard bent met z'n zesjes daar in de tweedekamer.
De nacht van Bakker Bert:)))) Klinkt goed Bert, dus komop.
Wie weet komt er die gekozen Burgermeester toch nog eens:)))))))

Ger