cultuur > PvdA wil verplichte anticonceptie

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri Dec 2 14:44:50 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra heeft op donderdag, 1 dec 2005 om 19:41
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> Het ging om een surinaams-hindoestaanse familie. Ik ben bang dat deze
> achtergrond, hun cultuur, mede beslissend is geweest.

ik herken ook wat uit het verhaal van een meisje (17) uit mijn
onderwijsverleden.
kind van hindoe moeder en moslim vader.
had het heel erg moeilijk, en nog, want ik hoor zo nu en dan hoe het
met haar gaat.
die bastaard positie heeft haar heel eenzaam gemaakt.

> uitoefendeen waar ze niet meer tegen kon en waar ze bang voor was. De
> rol van een vrouw is kennelijk in de klassieke Hindoestaanse traditie
> een andere dan wat zij zelf willen, en dat gaat niet altijd goed. Je
> kan dan niet om het strafrecht heen,

het is imo de eerste ingang die we hier hebben.
onze wetgeving is gegroeid uit ons 'eigen' verleden, en past niet
naadloos op immigranten.
maar ja, koloniale erfenis, waar we verplichtingen aan hebben.

gr elma