honden en auto's belangrijker

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Dec 1 09:00:36 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "e.ouwehand1" <e.ouwehand1 at chello.nl>

> en ben je daar voor of tegen?

Dat moslims en niet-moslims een Islamitische kinderopvang kunnen
regelen ben ik voor. Alhoewel ik er niet blij mee ben als het gebeurt. Ik vind
al die religies namelijk maar dom. Maar ja, het is net als
bij de vrijheid van meningsuiting. Ik ben er een groot voorstander
van dat mensen met achterlijke ideeen die ideeen kunnen spuien. En daarbij moet je erg terughoudend zijn om vrijheden van iedereen te beperken om een specifiek probleem aan te passen. Tegelijkertijd moet je discriminerende specifieke maatregelen ook slechts toepassen als het echt niet meer anders kan. Hellende vlakken aan alle kanten dus.

> hoezo nu het communisme weer? ik zie het verband niet?

In de communistische landen werden en worden de religies toch ook
effectief in de ban gedaan? Via overheidsmonopolies op zo'n beetje
alles.

> amerikanen gebruiken de term communisme om alle verzet in de kiem te smoren
> do you also stoop so low? ;)

Tegenwoordig is het de term 'liberal' in de VS...

Verder extrapoleerde ik slechts even de trend naar paternalistische
oplossingen, waar we afgelopen weken over gediscussierd hebben op
deze lijst. Niks in de kiem smoren, of wat dan ook.

Groeten,
Mark Giebels