Regelgeving neolib

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Tue Aug 30 21:47:02 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Aha, Martijn, je bent dus een gelovige in neolib maar dan van de
> niet-ideologische versie. Medisch, dan? Neolib als gezwel, bijvoorbeeld.
> Uitsnijden die aso-zweer! Even bij de huisarts op de behandeltafel, een
> gesteriliseerd stanleymesje en hup. Als laatste neolib-handeling dan nog
> even de portemonnee trekken, en je kunt weer meedoen aan de
> Wandeltweedaagse.
>
> Grappig dat voor democs en rechtse VVD-ers "ideologie" de zwaarte heeft
> als
> van een beschuldiging van "fascisme" of "idioot". Geen mens is namelijk
> [...]

Henk, zoals wel vaker weet je het weer gevat te verwoorden. Inhoudelijk
kan ik er helaas niet veel mee. Ik denk dat er wel degelijk zoiets als
neoliberale ideologie bestaat, maar daar ben ik dan weer niet op
geabonneerd. Want wie weet wordt er morgen iets beters uitgevonden. Of
iets ontdekt dat nog niet is meegenomen in de neoliberale canon. Ik voel
mij geinspireerd door allerlei mensen zeggen, maar dat wil nog niet zeggen
dat ik er aan vast zit.