Kabinet liegt over firma Veerman

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Aug 30 10:02:03 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Persoonlijk is Veerman ook dubbel en dwars voor het afschaffen van de
> landbouwsubsidies
> om de derde wereld wat lucht te geven en een kansje.
>
> Het is echt zijn openheid voor de lobby van onze eigen straatarme boeren
> die hem heeft doen zwichten,
> en hij bidt nog elke dag God om vergeving voor zijn moeilijke beslissing
> over de Hollandse positie in deze.
>
> En hij doneert elke zondag een euro extra voor de missie naar Afrika in
> het bijzonder...

> [...]

Nou ja, hij schijnt meer op te hebben met het belang van de
bio-industrie dan die van de Biologisch-Dynamische.

Voor hem de legbatterijkip, ipv. de gewone kip die hij met zijn ophokken
dan dus ook bestrijdt ten gunste van de bio.

Hij laat kippen ophokken die dat niet pikken, of met hun scherpe snavels
  dat juist wel gaan doen om voor zichzelf de natuurlijk benodigde
ruimte te creeeren.

Overigens behoort het risico juist door natuurlijke selectie te worden
teruggedrongen, anders dan in de bio waar men alle mogelijke al bij
voorbaat lijkt aan te willen pakken.

En waar zou z'n epidemie nu juist kans krijgen toe te slaan? Toch juist
in die gevallen waar het snel overgebracht kan worden van de ene op de
andere kip, toch? En in zo'n geval zet je ze zelf allemaal opgehokt bij
elkaar?

En ach, lokaal hebben we er hier een die overgelopen/overgehaald?? is
naar de andere kant. Geen wonder dat het met D66 niks werd, of kon
worden. De burgemeester wist overigens bij zijn vertrek al dat er voor
hem nog wel een rol was weggelegd. Dat (b)lijkt goed te zijn geregeld.
Hij is nu al een poosje wethouder voor een andere coalitie partij.
Bemoeit zich nu ook actief met verdeel en heers als ik de kranten
artikelen moet geloven.

Henk Elegeert