Van dik hout...

Mon Aug 29 18:30:41 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Maar nu de werking in de praktijk...

Al mijn buren beslissen hoeveel uren de tweede partner werkt, want ze hoeven
nie tbeiden full time te werken zoals de lager betaalden. Geef ze
kinderbijslag en ze gaan dat korter werken en minder belasting en premie
betalen en de tarieven moeten hoger. Laat voor de niet et laag betaalden
kinderbijslag weg en ze bepalen nog steeds allemaal bij lagere tarieven
hoeveel inkomen nog gewenst is dus hoeveel uren werken. De economie als
geheel draait beter...

Jouw principe deel ik m.u.v. die effecten van geld geven waar dat niet
strikt nodig is. Die effecten waren er vroeger nauwelijks, je werkte
fulltime of had een aanrecht. En wat is de logica om ons joog opgeleiden
minder te laten werken en toeslagen te laten ontvangen en daarvoor lager
betaalden meer te laten werken en afdragen...?