Van dik hout...

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Mon Aug 29 15:38:45 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Klopt Fritz, maar kinderbijslag slechts voor lagere inkomens vergroot de armoedeval en wellicht zelfs de werkeloosheidsval voor de ontvangende ouders. En ook dat schaadt de economie en beperkt de keuzevrijheid van die groep mensen. Precies daarom pleit het CDA waarschijnlijk voor zo'n inkomensafhankelijke kinderkorting (zie hun vk programma), en precies daarom ik liever niet. Maar het blijft kiezen voor de minst slechte oplossing, uiteraard, zoals bij ieder vorm van inkomenspolitiek.

Groeten,
Mark