kabinet zet in op behoud van koopkracht voor 2006

Sun Aug 28 13:11:19 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik baal daar ook van.

Mijn hart gaat uit naar alleenstaanden en samenwonenden met en zonder
kinderen die niet hoog opgeleid zijn en niet veel per uur kunnen verdienen.
Die hebben nauwelijks kansen vooruit te komen en worden veel te zwaar
belast.

Twee ouders die vooruit willen en beiden werken hebben geen duizenden euro's
extra belastingaftrek voor een niet werkende partner, betalen meer
zorgpremie straks dan rijkere alleenverdieners, en betalen vanaf het
beginloon ook rond 40% of meer premie en belasting (dat komt doordat ze als
er maar één werkt wel de dubbele basisaftrek hebben). Ik zou willen dat
juist voor de minder kanshebbenden werken ook loont en niet gestraft wordt
door te hoge premies en belastingen en verlies van subsidies en dergelijke.
IN sommige gevallen is de belasting- en premiedruk in combinatie met verlies
van subsidies zelfs rond 100%.

Fritz