kabinet zet in op behoud van koopkracht voor 2006

Sat Aug 27 22:02:16 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De bijdrage aan de zorg uit belastingen is alleen voor kinderen, marginaal,
de inkomsten uit de belastingen over de percentuele zorgpremies (6,25% wordt
6,5%) zijn veel hoger.

Prima dat meer verdienenden minstens een zelfde percetnage belasting betalen
maar dus per saldo meer. Maar voor pirmaire levensbehoeften moet je niet
eindeloos met geld schiuven (lees afpakken en teruggeven), want dat ontneemt
vrijheden en eigen verantwoordelijkheden (stoppen met werken en belasting
betalen en er geld op toe krijgen ok nog), maar nog erger, het leidt tot die
absurde hoge belastingen en premies juist ook voor de onderkant van de
arbeidsmarkt, en draait onze concurrentiepositie en binnenlandse economie de
nek om.

Het is toch waanzin om mensen die meer dan 40.000 euro verdienen een gratis
verzekering op zorg voor één partner te geven plus nog een restant
zorgtoeslag, die ze zoals jij dat ziet door hogere belasting- en
premietarieven weer zelf betalen. Weg met die tariefverhogende sigaren uit
eigen dozen uitdelende Robin Hoods uit den Haag. Laat de mensen zelf weer
kansen krijgen en onze economie, zeker in onze open economie met grote
concurrentie van elders.

I België bijvoorbeeld is het minimumloon lager, hier op Luxemburg na in
Europa het hoogst, maar onze koopkracht is wel veel lager, dankzij al die
absurd hoge premies en belastingen ook op de minimuminkomens.