Welke D66-parlementarier gelooft ?

Wed Aug 24 19:37:14 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Glenn Mellonius <glenn at MELLONIUS.NL>:
>Waar ik op doelde was dat dit allemaal geldt in ons tijdruimtecontinuum.
>Wie zal zeggen welke wetten gelden voor het al inclusief wat buiten onze
>waarneming valt.

 Meerdere ruimten en zo. Dat kan natuurlijk. Als men extra dimensies aan
 onze ruimte toevoegt, kan men er een (mathematische) voorstelling van
 maken ook. Stel je ballen voor met daarop tweedimensionale wezentjes
 dan kunnen die wezentjes op de ene bal die op de andere bal niet zien
 (want die bevinden zich niet in hun ruimte), tussen die ballen bevindt
 zich geen hen bekende ruimte (geen twee-dimensionale dus) terwijl wij
 met onze driedimensionale ogen de zaak wel kunnen zien. Misschien dat
 die boloppervlakten expanderen totdat ze botsen en twee heelallen ver-
 smelten.

 Mogelijk tuurt er vanuit een vierde ruimteachtige dimensie wel iemand
 naar ons die zich niet in de drie ons bekende ruimteachtige dimensies
 bevindt en die wij dus niet kunnen zien. Maar hij ons wel.

 Misschien is dat God wel...
 Of Allah, natuurlijk.