Welke D66-parlementarier gelooft ?

Tue Aug 23 16:21:55 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja,

Met alle respect,
maar typische alfa's die nooit bèta-logisch hebben willen denken,
niet zo zeer omdat hen dat te moeilijk leek,
maar omdat vreemde werkelijkheden hun manipulaties belemmeren,
zijn meestal creationisten pur sang.

Er was niets voor de "big bang"? Wie zegt dat? Boris?
Vind ik de snaartheorie toch logischer.
Er was van alles, zoals in veel systemen er van alles is.
Maar pas bij een bang begint alles te trillen,
is er een hoop energie,
die allerlei eigenschappen activeert.

Was er ook niets voor de conceptie van een ei-cel?
Of lagen al veel eigenschappen min of meer vast,
en zet een big bang met een even informatierijke zaadcel van alles in
beweging?
Is daar een god voor nodig?
Of is god een algemene definitie voor een big bang van buiten een systeem?

Het vervangen van een onbekende door een andere in een stelsel
vergelijkingen
leidt in het algemeen niet tot een oplossing.
Het verlegt slechts de vraag hoe die onbekende weer in te vullen.
Ofwel wie of wat was er voor God,
wie heeft de intelligente ontwerper ontworpen?

Het Droste-effect of een eindeloze reeks Russische beeldjes in beeldjes is
leuk,
maar geeft geen enkel antwoord op een vraag.
Slechts voor een bèta en wiskundige het begrip van bescheidenheid,
dat we niet buiten onszelf zullen kunnen treden,
zoals een wiskuudig systeem zijn eigen consistentie niet kan bewijzen,
en de omvattende systemen buiten onze "wereld" niet zullen kunnen beproeven.

Is God een creatie van mensen die moeite hebben bescheidenheid te oefenen?
Gezien de vele onbescheiden claims, van de waarheid in pacht hebben,
en het uitverkorene zijn, van vele godsgelovigen,
houd ik het daar maar op. En hoop ik op meer bescheidenheid.

Fritz