Brinkhorst: gasbaten niet voor koopkracht

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Aug 17 11:28:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je gaat wel erg makkelijk uit van dat dingen een feit zijn. Die feiten komen er niet vanzelf hoor dat doet de regering.
Ontkoppelen kan heel makkelijk, net zo makkelijk als andere koppelingen. Het onderwijs noemde ik al maar bruggen en wegen is iets anders. Daar krijg je geen duurzame energie mee hoor.
De WAO is niet voornamelijk maar deels gebruikt tot 1992 om werknemers te dumpen. Daarna zijn er maatregelen gekomen om dat tegen te gaan zoals de wet Poortwachter die uitstekend werkte en werkt. Maar het ging niet snel genoeg en nu is men bezig om iedereen zo'n beetje eruit te klikkeren, zelf mensen met kanker en nog een beperkte levensduur.
Wat wil je voor alternatief? Mensen die te weinig verdienen of inkomen hebben de WAO uit en simpel de bijstand in schoppen die ook al deels is uitgekleed? Zorgen dat de WW en WAO-pot nog verder overloopt zodat Zalm aan zijn EMU-norm kan voldoen zonder op andere plekken geld uit te geven wat hij niet heeft?
Een echt alternatief hebben we al maar die wil men om zeep helpen. Een fatsoenlijke verzekering voor mensen die door ziekte en gebrek niet meer kunnen en arbeidsongeschikt zijn. En dat is wat anders dan de bijstand hoor. De WAO is nu nog slechts een verzekering voor mensen met een hoger inkomen.

En om te zorgen dat de middeninkomens, ze worden met name genoemd, meer ruimte krijgen moet nu het tekort maar weer aan oplopen? Pure verkiezingsretoriek.
Van de week nog in de krant en op TV. In het rustige Limburg hier zijn reeds 1000 gezinnen afhankelijk van voedselhulp. Wat zegt dat over de grote steden in de Randstad?

Ger