Brinkhorst: gasbaten niet voor koopkracht

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Aug 17 10:57:39 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Krom redeneren? Het is eenmaal een feit dat......enz. dat is krom redeneren. Ontkoppelen kan heel snel hoor.
Nederland is het duurste land op de wereld met de energieprijzen en ASO is er nog trots op ook. Leve de economie.
Meer geld gaan lenen, ondanks wat er accoorden staat, om ruimer te kunnen gaan leven is krom. Eerst de boel kapot bezuinigen en dadelijk het tekort laten oplopen omdat we met het geld wat op de plank ligt leuke dingen willen doen.
Dat tekort heette bij D66 toch een erfenis voor onze (klein)kinderen?

Niks van dat allemaal, men is bezig, heel druk bezig om leuke dingen voor de mensen te bedenken. Volgend jaar zijn er de gemeenteraadverkiezingen en het jaar erop zijn ze zelf aan de beurt. Men komt nu met het weg willen laten van de jaarlijkse aanpassing van de prijs aan de inflatie. Die aanpassing hebben we de afgelopen maanden al in 10-voud gehad.
Behalve onderwijs, wat ik ook belangrijk acht, betalen we dikke wegenbelasting voor wegen en bruggen en dergelijke. Mensen met een klein inkomen hoeven geen dikke energierekening te betalen om die te bouwen, waar dan de beter verdienenden van profiteren.

Dat Brinkhorst er net zo over denkt als D66 is maar erg genoeg. Die denken weer wat ze moeten denken van de coalitie, pluchgeil, weet je wel.

Leg me eens uit hoe het komt dat we met de benzine bijvoorbeeld veel duurder zijn dan in Duitsland terwijl daar de wegenbelasting er reeds bij in zit. Graaien heet dat, ASO denkt dat de economie goed loopt als de rijksfinancien kloppen. Men heeft niet door dat dit twee verschillende zaken zijn. Men wil bezuinigen, het tekort terrugdringen en als er dan extra inkomsten zijn staat men te dringen om ze zo snel mogelijk  weer uit te geven. Gebruik dat nu eens om de economie weer wat aan te jagen zodat er weer verdient wordt en zo de rijksinkomsten weer omhoog gaan. Nee hoor, de verkiezingen zijn belangrijker en dus moeten er "leuke" dingen gebeuren in de hoop dat ze weer de stemmen kunnen krijgen. En als ze die zouden krijgen kunnen ze opnieuw beginnen om de boel te flessen zoals vorige keer, D66 voorop.

Zouden ze nu echt in de veronderstelling zijn dat er nog een WAO-er, WW-er, AOW-er en andere minderverdienenden om hen stemt. Minachten ze de kiezer dusdanig dat men ze zo dom rekent? Zouden ze nu echt menen dat de mensen zo blij zijn met de sigaartjes uit hun eigen doos?
Gelukkig hebben we zoiets als internet zodat de negatieve rotzooi van ASO niet zal worden vergeten.

Ger