Brinkhorst: gasbaten niet voor koopkracht

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Aug 17 08:19:57 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Kees,

Je vindt dus dat de koppeling tussen de olie en het gas wel goed uitkomt? En ook dat de extra opbrengsten daarvan aan wegen, bruggen en onderwijs moeten worden besteedt. Je vindt dus dat de mensen die geen auto kunnen rijden door de hoge prijs, maar wel veel meer betalen voor hun verdere energie moeten meebetalen aan de wegen en bruggen tbv de auto's die ze zelf niet kunnen rijden.

Herzieningen is heel wat anders dan bezuinigingen maar helaas is dat niet zo bij dit kabinet.

Wat er nu gebeurt is in feite te belachelijk voor woorden.
Je hebt extra inkomsten ergens uit en wil graag een nieuwe auto kopen en tegelijk ga je geld lenen om ruimer te kunnen leven. Als we nu die extra inkomsten (deels) een gebruiken om te zorgen dat de economie (lees koppkracht) beter wordt en zo zorgen dat we meer centjes verdienen zodat we, zij het wat later, ook die auto kunnen kopen, maar dan zonder te lenen.
Meer geld in het fonds door de aardgasopbrengsten leidt er toe dat men al gaat ziten bedenken wat we niet allemaal zouden kunnen doen, want dat geld moet op natuurlijk. Dat ouderen en zieken creperen is schijnbaar best maar we hebben dadelijk wel mooiere wegen en bruggen.

Ger