Oef, ik hoef niet in te burgeren!

Thu Aug 11 13:39:28 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De fouten die we gemaakt hebben kunnen we niet herstellen, de vele vrouwen
en kinderen uit Marokko en Turkije die niet hoefden integreren, dat lossen
we niet op door achteraf inburgering te eisen. Wel kunnen we een rem zetten
op de standaard inporthuwelijken in deze groepen, en eisen stellen aan
integratie waar dat nodig is. Maar overbodige eisen stellen aan alle anderen
waar dat niet nodig is schaadt juist immigratie die geen problemen meebrengt
maar juist bijdraagt aan onze open internationale samenleving. Het niet
willen concentreren op het stellen van eisen aan importhuwelijken uit de
twee landen waarvandaan we probelemen importeren is heilloos.