Oef, ik hoef niet in te burgeren!

Thu Aug 11 12:38:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De inburgerings-manie lijkt mij een reactie op dat muticulturele geiten-
wollensokkengedoe van weleer die de immigratie-problematiek terugbracht
tot dat het fijn smullen is, met al die buitenlandse eethuisjes.

Een schoonzus van mij geeft les aan immigranten. Je hoort dan de meest
vreselijke dingen. Moord, roof en prostitutie tijdens het speelkwartier
is heel gewoon. Politie-invallen en onderwijzend personeel bedreigen met
moord ook. De meesten komen trouwens niet opdagen, een enkeling voltooit
de handel - en kan daar vervolgens niets mee.

Dat eethuisjes-gedoe heeft tot veel ellende geleid. Inburgeren is een
ander woord voor 'de kop in het zand steken' en verschilt niet wezenlijk
van het eethuisjes-gedoe. Waarom zouden immigranten hier komen om voor
ons te koken ? Waarom zouden ze hier komen om met ons Nederlands te spre-
ken ? Iemand die zoiets denkt, is goed gek.

Marc Fluks, Amsterdam

PS: Nu krijgen we weer een anti-aso-campagne tegen 'korte lontjes'. Ook
    weer zoiets idioots. Wie bedenkt dat soort wereldvreemde dingen ?