Hervormingssecten & homo's in D66

Wed Aug 3 12:56:51 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Toch nog even een addendumpje op het punt van paar dagen geleden want D66
 heeft inmiddels vragen gesteld...
    http://www.d66.nl/news/item/Vragen%20over%20het%20ter%20dood%20brengen%20van%20twee%20tieners%20in%20Iran%20op%20grond%20van%20homoseksualiteit/3869
 ...alwaar...

 Vraag 1
>Kent u de berichten dat in Iran onlangs twee tieners ter dood zijn
>gebracht, omdat zij homoseksueel zijn? [1] Hoe reageert u op deze berichten?

 Met het eerste gedeelte van de eerste vraagzin is niets mis. Maar dan wordt
 er in het tweede deel iets gesteld dat niet waar is. De reactie zal dus zijn
 dat de minister kennis heeft genomen van iets dat onjuist is of dat de
 minister daar geen kennis van heeft genomen omdat het gestelde niet heeft
 plaatsgevonden.

 Vraag 2:
>Welke acties heeft u richting Iraanse overheid ondernomen om hier ten
>scherpste tegen te protesteren? Welke acties gaat u nog ondernemen?

 Met het eerste gedeelte van de eerste vraagzin is niets mis. Maar dan wordt
 er in het tweede deel gesteld dat er *ten scherpste* geprotesteerd moet
 worden. Kennelijk mag de regering niet anders reageren (op een onjuist
 bericht).
 En de tweede vraagzin stelt dat er nog meer dan dat *ten scherpste* moet
 gebeuren. Gaan we oorlog voeren of zo ?
 En ik zie de krantenkop al: 'Bot reageert scherp'.

 Vraag 3
>Welke acties onderneemt de EU in dit kader? Welke rol speelt Nederland
>daarbij?

 Weer zo'n rare vraag. Daarvoor moet men dus bij de EU zijn. Welk kader (dat
 *ten scherpste* protesteren ?). Welke rol speelt Nederland bij wat (dat
 ondernemen ?). Dit wordt warrig !

 Vraag 4
>Welke gevolgen dient deze terechtstelling te hebben voor het opnemen in
>Nederland van homoseksuele asielzoekers uit Iran? Bent u bereid om af te
>zien van eventuele uitzettingen van homoseksuele asielzoekers naar Iran?
>Zo nee, waarom niet?

 Mogelijk gaat het niet om de 'gevolgen' (die zijn er immers niet) maar om
 de 'consequentie' ? Verder bouwt men voort op de onderstelling uit Vraag
 1 en die was onjuist.

 Vraag 4 had moeten informeren of Nederland in Iran ter dood veroordeelden
 asiel verleent. Hoeveel homoseksuele asielzoekers uit Iran zijn er
 eigenlijk in Nederland ? Wordt dat ergens geregistreerd of zo ? (hopelijk
 niet). Waarover hebben we het ?

 Enfin, mooie illustratie van wat ik gisteren opmerkte als 'opperste razernij
 maakt zich vervolgens van D66-hervormers meester'. Dit zijn idiote vragen.

 Wees gewoon tegen de doodstraf, dan hoeft men zich niet in dergelijke
 bochten te wringen... Maar ja, dan wordt het zo triviaal dat iedereen door
 heeft dat het hier nergens over gaat.