Hervormingssecten & homo's in D66

Tue Aug 2 10:58:30 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL>:
>Eenmaal de vruchten van de antidiscriminatie verworven, gaat men de
>drijfkracht achter de antidiscriminatie in de rug aanvallen.

 Slachtoffer wordt dader...?

 Zo had ik er nog niet naar gekeken, eerlijk gezegd. Ik vatte het meer
 op als een richtingenstrijd binnnen D66 waarbij de 'hervormers' terug
 willen naar de 19e eeuw (vandaar 'hervormingen' i.p.v. 'vernieuwingen').

 Op de 'Na66'-site worden zelfs verschillende vormen (!) van 'solidari-
 teit' onderscheiden waarbij er diverse groepen *tegenover elkaar* (!)
 worden geplaatst. Die zijn dus door de ratten gebeten.

 Ik ergerde mij zowel aan dat overdreven homogedoe op de site van D66 (dat
 komt zeer dom, anti-intellectualistisch zelfs, over) als aan de liberalis-
 tische hervormers (die komen zeer destructief over). Op zich is het dan
 geen grootse ontdekking dat het hier om hetzelfde *verschijnsel* blijkt te
 gaan.

 Enfin, ik zit al twee weken thuis met de zwaarste verkoudheid die me ooit
 heeft getroffen. Mooi moment om een beetje in het homo-circuit te gaan
 rondsnuffelen - op zoek naar hervormingsculten binnen D66...

 D66

 Zoeken naar D66 in de homo-wereld is zoeken naar Sophie in 't Veld en
 Lousewies Van der Laan. Opmerkelijk: volgens de Gay-krant is niet alleen
 Boris Dittrich met z'n nieuwe solidariteit maar ook hervormer Boris Van
 der Ham homo,
    http://www.gaykrant.nl/index.php?id=207
 De dames gaan flink te keer, het buitenland wordt keer op keer voor het
 laatst gewaarschuwd. Klaagde ik eerder over de overdreven aandacht voor
 homo's op de D66-site - wel, daar houdt men zich bij nader inzien juist
 nogal in (zelfs tot censuur aan toe). Maar dat betekent dat het aanzien-
 lijk erger is dan het aanscheen. De homowereld reageert overigens raar,
    http://www.tanya.nl/columnlousewies.html
 Is de tekst op deze pagina nu wel of niet ironisch ? Geniet van de foto's
 van Lousewies van der Laan...

 Hervormingsculten

 Het homowereldje gaat momenteel gebukt onder dezelfde hervormingen als D66
 en is volstrekt paranoide. Vanuit alle kanten waant men zich bedreigd; hoe
 verder het gevaar verwijderd is, hoe groter de dreiging (men heeft er dan
 immers geen vat op).

 Een Henk Krol (VVD) van de Gaykrant ligt fel onder vuur van het COC terwijl
 die club net als D66 op instorten staat vanwege de hervormings-trammelant.
 Ook hier zijn de hervormers rechts-conservatief.
 De hervormingscultus in het homowereldje heet 'ExpresZo',
    http://www.expreszo.nl

 De homo-rellen waarbij D66 betrokken raakte, gaan over een blad van ExpresZo
 dat op middelbare scholen mpest worden uitgedeeld maar op aantal in de afval-
 container verdween,
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/14601581/Tientallen_scholen_weigeren_Expreszo.html
 en over Kliksafe, een 'homofilter' op Internet, bedoeld om vanaf scholen niet
 naar porno-sites te kunnen surfen,
    http://www.kliksafe.nl/lees/467
 Opperste razernij maakt zich vervolgens van D66-hervormers meester (Kliksafe
 heeft iets met 'Denk66' een vrijzinnige club binnen D66 - maar ik weet niet
 wat).
 -> Ironisch genoeg *censureert* de D66-website het bovenstaande (maar de
    homowereld staat er bol van). D66'ers mogen kennelijk niet weten wat
    hun partij op homo-hervormingsgebied allemaal aan het uitspoken is. De
    parallellen dringen zich immers op.

 In het dagboek van hervormer/homo-activist Lousewies van der Laan...
    http://www.d66.nl/news/item/test3/3716
 ...staat bijvoorbeeld over het paasakkoord...
    Overal in het land zie ik dat de Opschudders de leiding nemen bij het
    mobiliseren van de ja-stem.

 Duidelijker kan het niet.