Hervormingssecten & homo's in D66 (was: vegetarier)

André van Wanrooij a.v.wanrooij at D66.NL
Tue Aug 2 09:46:34 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Van: owner-d66 at nic.surfnet.nl [mailto:owner-d66 at nic.surfnet.nl] Namens Henk
Vreekamp:
Die Andre van Wanrooij uit Breda moet aan de schandpaal. En, zijn handen
vastbinden opdat hij niet nogmaals een bijl kan hanteren. Wat is er van
deze censor alzo nog meer bekend?

hv,u
------

[André van Wanrooij] Hoi Henk,

Hier ben ik dan, klaar om aan 'de paal' gezet te worden. ;o)

In tegenstelling tot wat Marc Fluks schrijft zie ik deze discussielijst niet
als vijanden van D66. Ik volg de discussies gaarne omdat ze informatief zijn
en ook mij tot nadenken zetten. Verder heb ik niet gezorgd voor een "boycot"
van de lijst, dat heeft de lijst zelf gedaan door niet in (te willen?)
grijpen in de persoonlijke hetze's die destijds op deze lijst werden
uitgevochten.

Wat ik wel kwijt wil over de teneur op de lijst met betrekking tot homo's en
D66:
Het valt mij de reacties lezend op dat er volgens sommigen teveel aandacht
is vanuit D66 voor homo-gerelateerde onderwerpen. Ook ik moet toegeven dat
D66 meer oog heeft voor homo-issues dan andere partijen. Dat het teveel
aandacht is wil ik niet zeggen; iedere aandacht voor misstanden is terecht.
Wel ben ik het met de criticasters eens dat D66 teveel naar de COC
standpunten luistert. De COC standpunten zijn nu eenmaal niet altijd als
progressief-liberaal te bestempelen. D66 zou hier een meer zelfstandige
meningsvorming moeten laten prevaleren. Dit zeg ik als voorzitter van een
regionale COC vereniging en als landelijk voorzitter van HLBF.NL (Homo
LesBische Federatie Nederland).

Ook wil ik kwijt dat op de lijst de idee lijkt te ontstaan dat de
homo-gevoeligheid van D66 een van de oorzaken zou kunnen zijn van de afbraak
van de partij. Zodra een actieve D66 ook betrokken is bij homo-emancipatoire
organisaties begint deze al 'verdacht' te worden.
Ik hoop dat ik het verkeerd heb, maar zo 'voelt' het.

Groeten,

André van Wanrooij, Roosendaal

At 09:46 1-8-05 +0200, you wrote:
> [...]
apt%2001-08-2004.htm
>  staat:
>     De formatiecommissie bestaat uit Betty den Dekker, secretaris van COC
>     Nijmegen, Hans Docter, voorzitter van COC Amsterdam en Andre van
> Wanrooij,
>     voorzitter van COC regio Breda.
>
>  Andre van Wanrooij is degene die ervoor gezorgd heeft dat deze lijst, die
nu
>  niet bepaald een platform is voor de hervormingsculten (integendeel, dit
is
>  de discussiegroep voor de vrijzinnigen binnen D66), geboycot wordt door
D66.

(D66 at nic.surfnet.nl).

--
This message has been scanned for viruses and dangerous content by MoveNext
MailScanner, and is believed to be clean.