De causaliteit van Hirsi Ali (was: huppeldepup)

Sat Apr 30 09:06:46 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at WXS.NL> over het TV optreden bij NOVA om 22:30
 en een moord om 3:00 's nachts daarna...
>Ik weet niet goed wat jij hiermee bedoelt te zeggen, maar voor mij is de
>causaliteit tussen beide gebeurtenissen vrij evident.

 Voor mij niet.

 Nogmaals: ik legde een relatie (en die is toestandelijk, niet mechanistisch
 en derhalve niet causaal) tussen kicken op moord bij een zich richting
 Hirsi Ali verliefd-gedragende (nu zagen we dat proces eens live) Nova-pre-
 sentatie duo, waarbij Hirsi Ali die weer eens voluit ging, en de werkelijk-
 heid: een echte moord bij mij in de straat.

 Het ging er mij om hoe verdorven deze mevrouw is (die nota bene twee mensen
 middels moord de dood heeft ingejaagd). Ik had het niet over een causaal
 verband.

 Enfin, Tjerk, dat weet jij ook wel... :-)
 Prettige koninginnedag - ik ontvlucht deze dag altijd Mokum want al die pro-
 vinciaaltjes over de vloer (ik woon vlak bij zowel het Leidseplein en het
 Vondelpark - kan het erger ?) is niets voor mij.