Euro-fascisten negeren uitslag Nederlands referendum: Voorstanders EU-Grondwet zetten ultieme wapen in: na verwerping wordt Grondwet toch ingevoerd

Dik geensloof at YAHOO.COM
Fri Apr 29 21:55:36 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dik die het er gemakshalve tussenin doet
--- Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> wrote:

> Dik,
>
> Het nu voorleggend voorstel is een
> intergouvermenteel verdrag tussen de 25
> lidstaten. Alleen als alle landen deze ondertekenen,
> bindt ze alle 25
> landen. Als een enkel land niet tekent, kan wellicht
> een soort uitzondering
> worden gecreëerd, zoals al eens met Denemarken en
> Engeland is gebeurd.

Zo wordt het NU gepresenteerd. Omdat het mis dreigt te
gaan, moeten ze met de bille bloot. Het is heus niet
alleen Holland en Fransland die tegen zijn. De Euro
frustraties leven bij burgers van alle landen die erop
achteruit zijn gegaan. Een "uitzondering" op een
Grondwet lijkt me onmogelijk. Als je het een verdrag
zou willen noemen moet het redelijk eenvoudig te
veranderen zijn. En dat is het niet!

> [...]
> constitutie ligt nu verankerd in een aantal
> verdragen en verordeningen en
> levert een onwerkzaam geheel op met betrekking tot
> de besluitvorming (van
> commissie naar raad naar parlement en weer terug of
> toch weer door), waarbij
> veelal het toch de raad (van ministers) is die
> beslist en er sprake is van
> een groot demokratisch gat. Overigens is bij de
> oprichting van de Europese
> Gemeenschap voor Kolen en Staal in 1952 al besloten
> tot de oprichting van
> een Hoge Autoriteit, aan welke de lidstaten een

Ik verkeer in de onfortuinlijke positie al benul te
hebben gehad in 1952. Waar de Kolen en Staal
gemeenschap toen dus legitimiteit heeft gecreeerd
zonder werkelijk democratische toetsing.
En nu wordt het dus aangehaald als justificatie!

> Het referendum is in zoverre raar, dat een neen stem
> leidt tot het van
> kracht blijven van het oude samenraapsel van regels,
> met als sluitstuk het
> verdrag van Nice, terwijl het aantal lidstaten
> inmiddels toegenomen is en er
> dus van adequate besluitvorming nauwelijks sprake
> meer kan zijn.

Wat Europa nodig heeft is een moderne Grondwet. Dit
verdrag is doormodderen op een regelvergeven heilloos
en self-serving politiek pad. Waar o.m. de waan van de
dag een te grote burgerrechten tol vraagt.
500+ onveranderlijke paginas is en blijft een
ludicrous compromis. Een verdrag als Grondwet het is
om je te benatten.

> De discussie van de laatste weken geeft wel het nut
> van een referendum aan:
> Europa is onderwerp van discussie op de lijst, in de
> pers en op de buis. Het
> geeft ook aan, dat we al veel eerder via referenda
> over diverse Europese
> voorstellen hadden moeten worden geraadpleegd, want
> nu komt er bij menigeen
> opeens allerlei oud zeer naar boven, tot europese
> fascisten aan toe (wat dat
> dan ook moge zijn).
>
> Groet,
>
> Tjerk

Mee eens, maar dan had het nooit zover gekomen cq
misgegaan....  Vergeleken met Amerikaanse of
Noord-Koreanse fascisten misschien?

=== message truncated ===

http://mail.yahoo.com