Wouter Bos / Ongelijkheid vaker accepteren

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Fri Apr 29 13:07:06 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op de eerste plaats moeten we ervanaf van coalities te vormen. dan heb je ook geen regeerakkoord nodig of hoofdlijnenakkoord. Daarom is een gekozen minister-president ook van belang die zijn eigen ministers ook kiest. Dan kan je beter vakministers neer zetten dan politici. Ik zie nu nog teveel politici op ministeries die als bestuurder onvoldoende uit de verf komen. Dan noem ik van der Hoeven op onderwijs nu en in het verleden Jorritsma op verkeer en waterstaat, maar ook van Mierlo op buitenlandse zaken. Vakministers zou veel beter zijn. dan kan een tweede kamer echt duaal opereren ongeacht zich te hoeven houden aan coalitieakkoorden. Controlerende taak kan beter uitgevoerd worden. Dan hoef de eerste kamer ook niet deze controlerende taak dunnetjes over te doen en kan zondermeer afgeschaft worden. Daarvoor hebben we een raad van State, waarbij het koningshuis geen rol meer moet spelen.
Groeten Kees van Loon

Message date : 29-04-2005 12:59