Euro-fascisten negeren uitslag Nederlands referendum: Voorstanders EU-Grondwet zetten ultieme wapen in: na verwerping wordt Grondwet toch ingevoerd

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Thu Apr 28 14:56:30 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het Referendum leeft blijkbaar toch....Hoewel ik mijn brood verdien bij de
> EU, was ik eerlijk gezegd van plan tegen te stemmen: inderdaad, dit wordt
> door de Hoge Heren de burger door de strot geduwd. Bedenk trouwens dat een
> ja-stem de ondergang (of liever verwatering van de EU) enog eerder
> dichterbij zal brengen.

Wat bedoel je met verwatering? Ik kan me voorstellen dat een nee-stem
verdere uitbreiding op z'n minst zal vertragen. Uitbreiding waarvan ik
overigens een groot voorstander ben. Jij denkelijk niet. Wat bedoel je
precies met verwatering en in welk opzicht leidt uitbreiding daartoe?

> Met een eigen buitenlands beleid en een groot ego
> dat voor Condoleeza Rice niet onder wil doen, zal de EU proberen de
> dictatuur van Lukashenko onderuit te halen, dat leidt to een omwenteling
> in Moinsk en, hup, ook Wit-Rusland krijgt uitzicht op toetreding.

Ik weet niet of dat echt het geval is, maar daar zou ik zeker voor zijn.

> Turkije
> als lid betekent dat je je ook met de buurlanden moet gaan bemoeien
> (syri"e, Irak, Iran);

Dat is inderdaad een van de nadelen. Evenals de Koerdische, Cyprische en
Armeense kwesties.

> Mario Soares heeft al gepleit voor toetreding van
> Kaap Verdi"e (waarom ook niet ? De helft van de bevolking is al in
> Lissabon, Rotterdam of Luxemburg); Spanje heeft twee steden in Marokko, de
> Marokkananen in West-Europa moeten gepaaid worden, dus: hup, Marokko
> (uitzichten op) lidmaatschap; enz. enz. Jerome Heldring heeft het in
> NRC-Handelsblad al eens voorspeld: zo gaat de EU aan eigen succes ten
> onder...

Marokko zie overigens ik niet gebeuren. Maar inderdaad, als we Turkije en
en Bosnie tzt toelaten, waarom dan niet ooit ook Israel en dan ook
Palestina? Niet dat ik dat zie gebeuren, maar zijn er principiele redenen
om Turkije en Bosnie wel en Irael en Palestina niet toe te laten? Het
lijkt me toch dat die in principe betere papieren hebben.