Euro-fascisten negeren uitslag Nederlands referendum: Voorstanders EU-Grondwet zetten ultieme wapen in: na verwerping wordt Grondwet toch ingevoerd

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Thu Apr 28 14:40:18 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Hear, hear. Tussen alle hysterie van het anti-kamp heb
> ik nog niet een duidelijk argument tegen gezien. Of is
> het verhaal van UKIP waar ik mijn oor te luisteren
> moet leggen?

Het lijkt me eerlijk gezegd dat de voorstanders van een verdrag de
bevolking moeten overtuigen dat het een goed idee is. Maar op basis van
wat ik ervan heb begrepen, ben ik erg voor de grondwet. Niet omdat hij
perfect zou zijn, maar omdat het een stap in de richting van verdere
integratie van Europa is. En daar ben ik erg voor.

Maar da's dacht ik iets waar we allemaal zo'n beetje voor waren? Is het
dan de invulling die niet deugt? Ik hoor mensen soms protesteren dat de EU
niet democratisch genoeg is (en dat bezwaar is natuurlijk terecht). Maar
is het niet juist zo dat de grondwet een stap in de goede richting zet? Of
is het bezwaar dat het niet ver genoeg gaat en we er dan voor jaren aan
vast zitten?