d'66 tegen

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Wed Apr 27 20:38:42 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Albert Willemsen wrote:

> Met dit argument kunnen we met elke maatregel mee stemmen!

Is dat nou echt het meest interessante? Je pakt net drie regels uit mijn
posting die niet over de inhoud gaan. Zucht.

Maar het is ook niet zo wat je schrijft. D66 houdt zich aan specifieke
punten die afgesproken zijn in het regeerakkoord. Afwijken zonder
overleg met CDA en VVD geeft heibel, en het levert totaal niets op.

> Als je er echt zo
> over denkt, sta je met je rug naar de kiezers. Die zien een regering, met
> onze partij als vreemde eend in de bijt. Alle partijen in de coalitie staan
> achter het gevoerde beleid, en zijn gezamenlijk verantwoordelijk. Wij maken
> het beleid van Verdonk, Donner en Peijs mogelijk ook al staat het haaks op
> ons verkiezingsprogramma. Kiezers zien dat echt wel, wij staan nu te boek
> als opportunisten en daar stellen mensen niet graag hun vertrouwen in.

D66 heeft in ruime meerderheid besloten om deel uit te maken (en te
blijven maken) van deze coalitie. Gewoon afmaken waar we mee begonnen
zijn is zinvoller dan halverwege opblazen. De PvdA heeft geen goed
alternatief.

D66 zou in de 2e kamer wel wat handiger met haar strategische positie om
kunnen gaan, want wat ik langs zie komen is klein sprokkelwerk, niet
zozeer creatieve en uitvoerbare ideeen die echt verschil uitmaken.

Misschien komt dat doordat D66 niet serieus probeert om intern of extern
op enige schaal vruchtbare discussies tot stand te brengen.

Baer Meerdink