Vanavond in Zembla

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun Apr 24 18:20:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Mag ik die bom gooien als het zo ver is? :))))

:-)

> Nee, niet helemaal, dat zou zo zijn ondien hij gelijke kansen zou hebben,
> hij wordt echter bij geen enkele werkgever nog aangenomen. Teveel risico
> luidt het dan.

OK, da's een goed punt. Maar als we dat dan wegwerken en ervoor zorgen dat
mensen ook echt medisch verantwoord worden gekeurd, ben je het er dan mee
eens? Dus een kwestie van bezwaar tegen de uitvoering van de herkeuring
niet van het principe? En je bent het dus ook eens dat je dan gedeeltelijk
werkloos in plaats van gedeeltelijk arbeidsongeschikt wordt?

> Je zou mensen de kost moeten geven die er tegen hun wil zijn ingeduwd en
> nu
> met de gebakken peren zitten.

Als je er tegen je wil in bent geduwd, zou je dus eigenlijk je oude baan
of een schadevergoeding moeten krijgen. Het lijkt me niet goed dat dat uit
de WAO-pot moet worden betaald. Laat de oude werkgever daar maar voor
opdraaien zou ik zeggen.