ASO schaft huidige AOW af

Dik geensloof at YAHOO.COM
Thu Apr 21 10:41:30 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ok Mark. We geven ze een rechtmatige uitkering, in
alle redelijkheid onafhankelijk van 10 uur werk of zo,
en noemen het basisinkomen....
Daar kan ik me wel in vinden.

Niet te lang geleden was er een rapport waaruit bleek
hoeveel geld er gestoken was (en werd) in de
geprivatiseerde arbeidsbureau's. Ik dacht dat iedere
werkzoekende die aan een baan geholpen was zo ongeveer
2 ton kostte, en dan nog was 60% daarvan een overheids
of semi-overheids baan.
Als er geen werk is dan is er geen werk. Vroeger werd
het opgevangen door werkverschaffing daarom hebben we
nu Flevoland. Tegenwoordig kan dat ook niet machines
doen het beter en vlugger. Er zouden best wel door de
overheid goedkope 'werkverschaffings-woningen door
werkzoekenden gebouwd' kunnen worden. Pre-fab BokLok
types bijvoorbeeld om de 'schilders' e.d. aan het werk
te houden. Los je eindelijk de dure woningnood op..En
je laat die Polen lekker vrij en blij op het
tomaten(kunst)land los.
Win/Win.
Dat zet meer zoden aan de dijk dan nog meer
parkeerwachten of controleurs aan te stellen om de
controleurs te controleren, if you get my drift!

Maar ja dan moeten eerst de oogkleppen verwijderd
worden! En dat verblindt me toch een partij!

Prins Vogelvrij

http://mail.yahoo.com