ASO schaft huidige AOW af

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Apr 20 12:25:56 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Wat mij betreft: door ze de kans te geven gillend goedkoop te worden,
> zonder dat ze daar aan kapot gaan. Wat Balkenende denkt is mij een
> raadsel. Misschien hoopt hij dat de conjunctuur gauw genoeg bijtrekt dat
> het luidkeelse geweeklaag ophoudt. En de rest heeft dan maar pech. Ik weet
> het ook niet.

Ik denk dat als je mensen vanuit een uitlkering graag aan het werk hebt je
er eerst voor dient te zorgen dat het werk er ook is. En niet eerst de
mensen de uitkering uit te gooien. zeker in een tijd van grote werkeloosheid
en je vacatures met een lampje moet gaan zoeken. Ik weet ook niet waar die
minkukel die kansen dan ziet.

> Onder het minimumloon, Ger. Maar wel met een minimuminkomen.

Toch een vorm van communisme dus. Maakt niet uit wat je doet, allemaal een
minimuminkomen. Meer verdienen kan je niet want dan nemen we Polen.

> Laten we dan ook maar niet meer investeren in het
>
> Ik geloof niet dat het efficient is om Nederlandse IT-ers iets anders te
> laten doen dan dat waar ze voor zijn opgeleid. Mocht dat onverhoopt toch
> zo zijn, ga ik wel wat anders doen. En maak ik van programmeren weer mijn
> hobby. Maar het lijkt me sterk.

Ow raar, een ICT-er niet maar die stucadoor wel, niet erg consequent hoor
Martijn.

> Ik doe m'n best, maar blijkbaar is dat niet goed genoeg. Ik sta er
> helemaal voor open om de discussie voort te zetten, maar weet niet meer
> iets te zeggen om de zaak vooruit te krijgen. Misschien moeten we nu een
> sessie inlassen waarin jij probeert uit te leggen hoe jij denkt dat het
> beter kan dan nu?

Nee, inderdaad is het niet genoeg als je niet consequent blijft en alleen in
je eigen straatje kijkt.

Ger