ASO schaft huidige AOW af

Bert Bakker bbakker at USA.NET
Sun Apr 17 09:03:20 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Voor de softdrugs kan ik je zo gauw geen antwoord geven, Henk. Voor het
homohuwelijk en andere Nederlandse zaken als euthanasie en abortus geldt
uitdrukkelijk dat Europa dat *niet* kan overrulen. Vreemd genoeg op initiatief
van de Polen, die bang waren dat ze gedwongen zouden worden de liberale
Nederlandse wetgeving op dit terrein te accepteren. Toen is een protocol
ontwikkeld waarin uitdrukkelijk staat aangegeven dat alle lidstaten op die
punten hun eigen wetgeving hebben. Dat geldt dus voor Polen, maar ook voor
Nederland.
Groeten,
Bert.