Je rijbewijs en je ogen

Fri Apr 15 22:25:43 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ger Arts <gmw.arts at HOME.NL>:
>Kan iemand me vertellen wat de gevolgen zijn voor je rijbewijs als
>iemand een oog is kwijtgeraakt? Wat doet het CBR ermee, kost dat je
>rijbewijs. Of alleen prive of ook professioneel? Alvasr bedankt.

 Het gaat er om of men met 1 oog goed kan zien (wie dat niet doet,
 kruipt natuurlijk niet achter het stuur).

 Toeval 1: ik heb een autorijdende oom met 1 oog gehad.
 Toeval 2: m'n vader is onlangs voor z'n rijbewijs door een oogarts
 gekeurd. Bij die gelegenheid werd toevallig een kankergezwel in het
 allereerste stadium ontdekt waardoor m'n vader mogelijk z'n oog zou
 verliezen. Maar de oogarts vond dat geen reden om hem af te keuren
 (gezwel inmiddels radioactief verpulverd, oog behouden, pa op slag
 voorstander van CBR-keuringen).