referendum (was iets met aso of so)

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Fri Apr 15 20:05:24 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb mijn stem helaas reeds vergooid. Zit in Juni middenin een
verhuizing naar Italie, dus was voor mij machtiging de enige manier om
te stemmen. Ik machtigde vervolgens mijn moeder (D66er dus betrouwbaar
:-), en wat blijkt, die is op de dag van de verkiezingen ook in het
buitenland (toch niet betrouwbaar dus...).

Anyway, het verdrag op zijn merites beoordelend zou ik waarschijnlijk
voorstemmen, alhoewel ik het nog niet gelezen heb en het dus vooralsnog
doe op basis van uitlatingen van anderen erover. Maar met een grondwet
heeft het niets te maken, dat is wel duidelijk. Dus er is een kansje dat
het uiteindelijk toch een meer principielere tegenstem was geworden...
Het lijkt me namelijk niet wenselijk dat alles uit dit verdrag in steen
gehouwen wordt, en dat is toch het impliciete gevolg van het presenteren
van dit verdrag als 'grondwet', lijkt mij. En als dat niet de praktijk
is dan is dat enigszins kiezersbedrog.

Dus ja voor het verdrag en nee tegen de grondwet, kan dat???

Groeten,
Mark Giebels