Balkenende en de Paus

Karst de Jong karstdejong at YAHOO.CO.UK
Fri Apr 8 11:15:52 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zeg,

Denk niet dat men in Rome daar nu wakker van ligt. Wel
een reflectie van de verhouding tussen Nederland en
het Vaticaan lijkt mij zo. En van Agt kan dan wel wat
sputteren maar hij lijkt te vergeten zijn dat in de
begin jaren tachtig deze paus duidelijk probeerde om
de  democratische wil van de bevolking te ondermijnen.
Daar bedoel ik mee dat de wetgeving over abortus en
anticonceptie er duidelijk voor zorgde dat het
Vaticaan  in zich ging bemoeien met zaken die door de
2e Kamer beslist moesten worden. Verkeerde zaak lijkt
mij zo.

K.