Asielzoekers in Winterswijk

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Apr 7 21:38:54 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

(...)

> Je mag van mij blijven roepen hoe dan wel Bart. Maar voor mij staat vast, zo
> niet. Op de eerste plaats voor die mensen maar niet in de laatste plaats ook
> voor onze eigen bevolking.

Ik ben met je eens dat zoals het nu gaat het erg pijnlijk is.

Als de totale procedure, met behoud van beroep en zorgvuldigheid en met
verzorging, naar 3 of 6 maanden gecomprimeerd kan worden zou dat de
beste oplossing zijn. Eigenlijk geldt dat voor alle rechtszaken, een
snelle afhandeling dient vele belangen. Op de een of andere manier lukt
dat gewoon niet.

Maar als puntje bij paaltje komt en ze weg moeten maar echt niet weg
willen, dan duiken ze de illegaliteit in. Met fluwelen handschoenen
krijgen we ze niet weg. Dat probleem blijft.