Alternatieven voor D66

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Apr 7 19:58:33 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk, ik schreef zelf al dat er in feite geen echte alternatieven zijn
op dit moment voor D66. Vooral niet op cruciale onderwerpen als
markt/overheid en sociale zekerheid. En dus moet er zo snel mogelijk een
nieuwe vrijzining-democratische links-liberale partij opgericht worden
als D66 onverhoopt ten onder gaat. We zijn het wat dat betreft dus eens.
Wat ik ook duidelijk heb willen maken is dat D66 helemaal geen
buitenboordmotor van hetzij de PvdA of de VVD is. Daar staan we qua
beginselen behoorlijk ver vanaf. Ik durf de stelling dan ook wel aan dat
GL de enige partij is die enigszins in de buurt van D66 komt. De enige
partij die ook vanuit de burger durft te denken. Maar ja, die hebben
teveel last van een grote anti-liberale vleugel, die weer geen
vertrouwen in de burger heeft als het om economische onderwerpen gaat.

Groeten,
Mark Giebels